klimaat- en milieuprojecten: 109.414 euro
Een sensibiliseringscampagne in het district om gebruikers van parken en andere openbare ruimtes aan te moedigen om hun eigen drank- en eetafval mee naar te huis te nemen, met affiches en communicatie gemaakt door en met de (mede)bewoners.
7500
bewoner(s)
2000, 2018, 2020, 2030, 2050, 2060
Om bezoekers en bewoners aan te moedigen om na een park- of pleinbezoek hun afval mee naar te huis nemen (i.p.v. overvolle vuilzakken achter te laten), ontwikkelen we een sensibiliseringscampagne met (recycleerbare) affiches en andere vormen van communicatie (bewonersgroepen, stoepkrijt, tijdelijke installaties), allemaal ontworpen door bewoners, met visibiliteit in ramen van huizen en lokale horeca en supermarkten. Ook zakken om het afval mee naar huis te nemen worden voorzien. De boodschap is duidelijk 'Neem je afval mee naar huis'.
Minder volle vuilbakken, minder vuil in parken, een mooi voorbeeld voor de rest van België, en natuurlijk een leuke zak voor elke bewoner die wil meedoen.
Grote valkuilen zijn er niet. We moeten gewoon de boodschap vaak genoeg vertellen om andere mensen te overtuigen en natuurlijk zelf het goede voorbeeld geven.
0
nvt
7500
0
nvt
niet van toepassing of ik weet het niet